|
BELEF 2010
Disciplina Kičme
Metak za zlikovca
Beogradska tvrđava
16. jul 2010.
|
17. jul 2010.
|
|
|
|
|
|
|
Prve večeri ovogodišnjeg BELEF-a na Beogradskoj tvrđavi (iza Prirodnjačkog muzeja) nastupili su kvartet Metak za zlikovca i stari znanci Disciplina kičme.
Ko je imao prilike da te 1980. godine postane vlasnik (ispostaviće se kasnije neprocenjvo važnog kolekcionarskog vinila) albuma Paket aranžman, teško da je mogao pretpostaviti da će tridest godina kasnije upravo izlazak ove ploče biti moto jednog festivala.
Ovogodišnji BELEF, pod sloganom "Na novom talasu", svojim akcijama podsetiće one u najboljim godinama na jedno vreme koje postoji još samo u njihovim uspomenama dok će mlađim generacijama otkriti zašto se Beograd početkom osamdesetih ubrajao u najbitnije metropole sveta. Naravno ne treba zaboraviti da je novotalasnu ekspanziju u staroj Jugoslaviji doživeo i Zagreb, Ljubljana ... Upravo aktere iz tog vremena gledaćemo na Beogradskoj tvrđavi tokom trajanja festivala kao i mlade muzičke snage koji grade neku svoju novu viziju.
Može se reći da je čast da otvori festival opravdano pripala Dušanu Kojiću Koji, jednom od novotalasnih prvoboraca. Jedini preživeli član Šarla akrobate, tokom karijere sa različitim postavama Discipline kičme (možda je samo Mark E. Smith češće menjao muzičare sastava The Fall), kako ovde tako i u inostranstvu nikoga nije ostavio ravnodušnim. Jedni ga nisu razumeli a drugi su ga kovali u zvezde. Nema sumnje da su ovi drugi došli da vide još jedan performans čoveka koji je na ovim prostorima zvuku bas gitare dao sasvim novu dimenziju.
Da instrumentalna muzika nikad ne izlazi iz mode pokazao je mladi beogradski bend Metak za zlikovca koji je prvi nastupio. Ovaj sastav koga čine Ivan Simić - gitara, Milan Simić - bas i Jovana Petrović - bubnjevi + trubač Danilo Jovičić, nedavno je objavio debi album Live at Underground Studio za hrvatsku etiketu Slušaj najglasnije. Svoj muzički stil, koga vide kroz ekspriment u kome ima najrazličitijih uticaja od indie-rocka preko post-punka do funka i ovog puta su demonstrirali. I što je najvažnije, za svoju energičnu svirku nagrađeni su aplauzom od strane publike.
Posle svečanog vatrometa negde oko 22:30 na scenu je izašla Disciplina kičme koja je bez suvišne priče odmah krenula u akciju. Ređale su se "You are Home", "Ego", "Ain’t No Reason", "Čovek koji ne nosi sat". Silinu svirke nije izdržala jedna od žica na Kojinom Rickenbacker-u. No, dok je trajao "oporavak" instrumenta, bubnjar Buca i pevačica Manja su džemovanjem zabavljali prisutne - uh,ah uh !
"Zar je to sve" i "Neko mora to da spreči" usledile su u nastavku koncerta a na opšte odobravanje publike DK se okreću starim favoritima: "Nemoj (da bacaš betonske table sa vrha svoje zgrade)", "Tata, mama" (peva i publika), "Da li znaš za neki drugi ritam".
To su bili i najbolji momenti ovog nastupa. U sličnom stilu Koja je nastavio sa pesmama "Put" i "Betmen Mandrak Fantom" (sa podsećanjem na TV temu "Batman").
Oficijelno koncert je završio u 23:50. Na bis smo čuli "Why", "A, a, kakva sreća", "Čovek sa visokom temperaturom” i tema "Disciplina kičme".
Sasvim dovoljno i sa merom. Disciplina kičme je u odličnoj formi tako da uskoro treba očekivati novi susret sa Kojinom ekipom.
Prostor na kome se održavaju koncerti dobro je odabran, u vidu prirodnog amfiteatra, tako da svi mogu jako dobro da prate dešavanja na bini a i ozvučenje je vrlo solidno. Doduše, rasveta je povremeno nervirala a i pivo je, na žalost, brzo nestalo. U svakom slučaju početak obećava, a nastavak sledi.
Fotografije sa koncerta
tekst - Slobodan Vlaketić / nebojša mićković
fotografije - nebojša mićković
|
|
|
|